Någon mer än jag som skrapat bort CVV2-koden från baksidan på kontokorten?

När man tänker på det så känns det ju som helt sannslöst idiotiskt att ha koden för att använda kontokortet på internet uppskrivet på själva kortet!!! Det är ju nästan som att ha kombinationen till kassaskåpet upptejpad på kassaskåpet. Härom veckan skrapade jag bort mina koder från mina  kontokort. Några dagar senare hade jag ett ärende på min bank och även om jag hade läst någonstans att det ska vara tillåtet så var jag en gnutta nervös när jag i förbifarten frågade killen bakom disken om det var okej. Hans svar vara bara: ”Jag har inte hört nåt om det.” Jag tolkade det som ett ja…

Då kanske ni undrar – ”Var har du koderna då?” Svaret lyder: ”KeePass”. Eventuellt kan jag berätta lite mer någon annan dag om om mina erfarenheter av detta förträffliga program…    

One thought on “Någon mer än jag som skrapat bort CVV2-koden från baksidan på kontokorten?

  1. Pingback: Skrapa bort cvv « Gugge Bonds Weblog - Om filosofi, programmering och dadaistisk poesi

Kommentera

