Jag fanns svaret på allt mitt sökande på havrefraspaketet

Var hittar vi svaret på livets mysterium? Var finner vi svaret på frågan om livets mening? Jag har studerat vetenskap och filosofi. Jag har läst bibeln, upanishaderna, bhagavad gita, koranen och tao te ching. Jag har rest runt i världen och sökt efter andlighet bortom himalayas oländiga dalgångar och glaciärer. Vad jag då inte anade var att jag skulle komma hem och hitta svaret på baksidan av havrefraspaketet.

Ett paket havrefras kostar kanske runt tjugofem spänn. Säga vad man vill om det priset men man får ett gäng jävligt fina värderingar på köpet. Vi behöver knappast längre några präster, rabbiner, imamer eller gurus. Det räcker med havrefras.

Skämt åsido. Jag letade bland gamla urklipp och hittade den här grejen. Jag tror bestämt att jag rev bort den från ett havrefraspaket för ett par år sedan.  Jag fascinerades över hur tillverkarna av dessa frukostflingor måste ha tänkt när de bestämde sig för att ta sig in i livsåskådningsnischen. 

2 thoughts on “Jag fanns svaret på allt mitt sökande på havrefraspaketet

Kommentera

