En kopp te och en macka – 186 spänn

arlanda_departure_01

Jag sitter Roberts Coffee på Arlanda i Terminal 5 och väntar på att min Gate ska öppna. Jag är på väg till London för att träffa Google. Google nedlåter sig inte gärna till att åka till Stockholm så man måste åka till London för att få träffa dem. Mötet med Google är inbokat till i morgon klockan 11:00 tror jag. Planet till London skulle avgått nu 18:10 (om tio minuter) men avgången är försenad p.g.a. dåligt väder till 19:00. Det är väl egentligen ingen större orsak till förtrytelse. Vad värre är att jag lyckades glömma min mobiltelefon hemma! Aaarrrghh. När man kollar att allt är med supernoga så glömmer man sånt man tar för givet att man ska komma ihåg.

Nåja det är väl ingen katastrof det heller.

Jag hittade en bra sittplats vid en slags bardisk som hade el-uttag (jag vill ju inte slösa hela batteriet innan planet ens lyft). Det är bra att kunna kolla mejlen, uppdatera skolans sharepoint och blogga. Också beställde jag en kopp te och en macka för 186 kr.

Det är ju inte direkt de billigaste priserna på dessa flygplatscafeer.

Okej då, det var inte bara en kopp te och macka. Jag beställde en fruktsallad också, och en Tropicana apelsinjuice (”Original with juicy bits”). Och sen var det inte bara en vanlig macka. Det var en landgång med lax, räkor och sallad. Men ändå! 186 kr.

Kommentera

