Sista dan – skoskav

Värkande fötter och värdelösa skor. Åkte buss istället och knuffades med åttaåringar för komma först upp för trappan fram till sätena längst fram. En härligt barnsligt pirrande känsla att susa fram längst fram i en dubbeldäckare.

Gick förbi en exklusiv modebutik på Regents Street: Desigual. Tonvis med applikationer. Flower Power. En fest för ögat och fantasin:

desigual_01

desigual_02

desigual_03

desigual_04

desigual_05

desigual_06

desigual_08

Jag har en faiblesse för sydindisk mat. Det är en passion man sällan kan få utlopp för på restaurangar i Stockholm. I London är det betydligt lättare. Jag låter min passion få fritt spelrum genom att inta sista lunchen på en av mina favoritrestauranger i London: Kerala Restaurant, ett stenkast från Oxford Circus.

kerala_01

Jag väljer snabbalternativet – buffén med fyra olika varmrätter för 6.95. Kokos, aubergine, koriander, grön chili, tamarind, ingefära, kanel och kardemumma…

kerala_02

kerala_03

Kommentera

