Sömnig i Seattle

Sömnig i Seattle
Här är min nya arbetsplats. På sjuttonde våningen i södra tornet på hotell Westin Seattle.

Precis som jag kunde ha räknat med har jag känt mig som en hålögd zombie de första två dagarna i Seattle. Jag har ”pacific time” här vilket är nio timmars skillnad mod hemma.

Första morgonen försökte jag med föga framgång att äta mig pigg…

Amerikansk frukost
Stabilt. Amerikansk frukost klockan sju på morgonen: Tjocka pannkakor som man brer smör på och häller på en halv liter lönnsirap ackompanjerat av hash browns, prinskorvar, äggröra med bacon och kaffe.

Vi bestämde oss för att hyra en bil och köra söderut mot de stora vildmarkerna kring Mount Rainier.

Mot Mt Rainier
Snöiga toppar i bakgrunden.

The Lodge
Ett stort och lite spöklikt, för säsongen tillbommat, värdshus (”Lodge”) fick mig att tänka på The Shining.
Hela gänget
Glada gossar: Jon, Lars, Dan och Bo. Inte så väldigt bra rustade för den nollgradiga kylan på tvåtusen meters höjd.

2000 meter
Vi tog en liten tur till fots, kläderna till trots.

Snöig topp
Storslaget sceneri.

Vi stannade till vid ett av nationalparkens mer kända platser: Patriarkernas lund – ”The Grove of the Patriarchs”. 

Grove of the Patriarchs
En katedral av tusenåriga ofantliga cederträd och douglas-granar tornar upp sig.

Kommentera

