Trettonde våningen

På väg upp till mitt rum på sjuttonde våningen slår det mig igen hur vidskepliga folk tycks vara. Jag har visserligen hört det förut men det känns ändå så underligt att jag haft svårt att ta det till mig. Men här kan jag se det igen med mina egna ögon. Det finns ingen trettonde våning. Hotellägarna måste tro att många människor ogärna vill bo på trettonde våningen. Men hur lättlurade är folk egentligen? Hur är det med alla människor som trycker på knappen där det står fjorton när de ska åka upp till sitt rum? Inser de inte att de egentligen bor på trettonde våningen?

hissknappar
Trettonde våningen saknas. Här saknas i och för sig ocksåäven våningarna, ett, två, tre, fyra och fem vilket är ganska underligt.

Kommentera

