Lyckliga familjestunder

Sol och Chai Latte idag på Cafe Piccolino i Kungsträdgården.

Vi lekte i Egon Møller-Nielsens lekskulptur i Humlan.

Den här bilden tog Saga inifrån i den rörformade rutschkanan.

Det är något väldigt suggestivt med såna här venetianska karnevalmasker. När de sitter på barn så förstärks den surrealistiska och lite skrämmande effekten. Det är som att vår hjärna inte riktigt klarar av att kombinera ihop intrycket av barnens oskuldsfulla lekfullhet med maskernas kusliga känslolöshet.

Jag diskuterade dessa bilder med Alexandra J idag. Jag kom att tänka på en väldigt intressant artikel jag läst av Karin Svensson (SvD Kultur) om den ökande trenden med barn i skräckfilm.

Oskuldsfullt ondskefull

Not: En liten ”förbättring” av den klassiska karnevalmasken jag gjort är att jag spänt upp svart nylonstrumpa för hålen för ögonen.

Kommentera

