Morgonpicknick på Mosebacke

Vi gick upp fasligt tidigt, bakade scones, kokade te, packade picknickkorgen och promenerade upp till Mosebacketerassen.

Klockan vara sex på morgonen. Vi fick hela terassen och utsikten för oss själva. Även de fantastiska, extravaganta  ”Queen of Love”-fåtöljerna.

Alla slogs givetvis om att få sitta i den grisrosa fåtöljen. Jag vann. Skjortan matchar fåtöljen perfekt ungefär som naglar som skrapar på svarta tavlan…

Efter att hon försvunnit ner i koppen tog det flera timmar innan vi kunde hitta henne igen.

Även om jag hela tiden misslyckas har jag nu, i Oscar Wildes anda, insett att meningen med mitt liv är att försöka att leva upp till mitt blåa porslin.

Kommentera

